Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 26.06.2025, 04:46

Сайт вчителя зарубіжної літератури-Крижановської Т.Я.

Меню сайту
Російська мова
Материал с Інтернета [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2016 » Вересень » 20 » Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 8 клас
20:18
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 8 клас

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури                     

     8 клас

Складено відповідно до нових програм із зарубіжної літератури (2012 р. зі змінами 2015 р. до програми відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України від 6.02.2015 р. .)

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.

І семестр

 

Тема уроку

Дата

Примітка

1

Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес.

(ТЛ) Рід літератури, епос, лірика, драма.

(ЕК) Порівняння ознак епосу, лірики, драми.

   

2

Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах.

(ТЛ) Початкові поняття про  літературний напрям, літературну течію.

(ЛК) Своєрідність культури різних країн, народів, національностей.

   

3

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів.

(ТЛ)Міф, міфологічний образ.

(ЛК) Утілення сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).

   

4

Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.

   

5

Біблія як основа двох релігій - юдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого Заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей)

(ЛК) Утілення сюжетів і образів Біблії у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).

   

6

ПЧ № 1Старий Заповіт. Історія Йосипа.Відображення цінностей родового суспільства в історії про Йосипа: засудження сімейної ворожнечі, утвердження ідеї міцних родинних зв'язків, оспівування сили прощення й людяності в сюжеті.

   

7

Ключові ідеї та образи  Нового Заповіту. Морально- філософський зміст біблійних сюжетів і образів.  (Євангеліє. Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму.)

(ЛК) Утілення сюжетів і образів Біблії у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).

(УС) Звернення українських письменників до образів, сюжетів, мотивів Біблії

   

8

Коран - головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя

   

9

Контрольна робота № 1 з теми: «Література і культура. Священні книги народів». Тестування.

   

10

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.

   

11

Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).

   

12

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу.

   

13

Міфи троянського циклу.

Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.). (Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Троянський кінь.)

(ЛК) Вічні образи античності в мистецтві (живопис, скульптура, музика, кіно та ін.)

   

14

Гомер. «Іліада» (огляд). Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140-410).  

(ТЛ) Героїчний епос.

   

15

РМ №1Образи Ахілла і Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.

(ЕК) Ахілл і Гектор (порівняльна характеристика образів).

   

16

«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470-670).

Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

   

17

Особливості розвитку і види лірики в ДавнійГреції.

Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.Тіртей  «Добре вмирати тому...».

(ТЛ)Елегія.  Віршовий розмір.

   

18

Сапфо. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто...). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.  

(ТЛ) Віршовий розмір.

(УС) Українські переклади творів античних митців.  

   

19

Давньогрецький театр.

Есхіл. «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея. Основний конфлікт трагедії. «Дари»Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

(ТЛ) Трагедія.

(ЕК)Зевс і Прометей у міфах і в трагедії «Прометей закутий» Есхіла.

   

20

«Золота доба» давньоримської літератури.

Квінт Горацій Флакк. «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у творі. Публій Овідій Назон. «Сумні елегії». Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета.

(ТЛ) Елегія, ода

   

21

Контрольна робота № 2 з теми: «Література Античності». Різнорівневі завдання

   

22

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на
літературу і культуру. Основні жанри на Заході й Сході.

(ЛК) Культурні центри Середньовіччя на Сході й Заході.

   

23

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд.

(ЛК)Ключові поняття китайської міфології, філософії  (даосизм), які знайшли відбиток у літературі.

   

24

ДуФу. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид». Зв'язок поезії ДуФу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя.

(ЛК)Ключові поняття китайської міфології, філософії  (конфуціанство), які знайшли відбиток у літературі.

   

25

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість
жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма.

(ТЛ)Рубаї.

 

Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)

26

ПЧ № 2. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти. «Все йде гаразд, немає перебою...», «Як друг обмовиться, ти пропусти повз вуха...».

   

27

Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово- тематичне розмаїття.

(ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).

   

28

«Пісня про Роланда».Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій.

   

29

Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система. Елементи фольклору.

(ЕК) Порівняння персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд –  Ганелон, Карл – Ганелон).  

   

30

Аліг’єрі Данте. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання.»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.

(ТЛ) Сонет.

   

31

РМ № 2. Письмовий твір-роздум «Образ середньовічного героя у творах доби Середньовіччя» або «Середньовічна східна література: особливий погляд на світ».

(ЕК) Порівняння образів ліричних героїв Лі Бо, ДуФу, Омара Хайяма.

   

32

Контрольна робота № 3 з теми: «Література Середньовіччя». Різнорівневі завдання

   

 

ІІ семестр

ВІДРОДЖЕННЯ ( 8 годин+3 години резерв)

33

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі.

Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

(УС) Видатні українські перекладачі творів Ренесансу.Вершини українського сонету.

   

34

Франческо Петрарка (1304-1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.

(ТЛ) Сонет.Катрен, терцет.

   

35

Вільям Шекспір (1564-1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва.

(ЛК)Музей В. Шекспіра у Великобританії (Стретфорд-на-Ейвоні).

   

36

Основні теми сонетів В. Шекспіра - кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.

   

37

Урок виразного читання сонетів напам’ять.

Сонет № 61  Ф. Петрарки та сонет № 66 В. Шекспіра.

(ЕК) Порівняння образів героїнь сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх  засобів створення жіночих образів.

   

38

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

(ТЛ) Трагедія.

   

39

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.

   

40

Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.

(ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ

   

41

РМ № 3. Сучасний кінематограф і трагедія «Ромео і Джульєтта».

(ЛК) Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.).

   

42

Мігель де Сервантес Сааведра. «Дон Кіхот»

I частина (огляд). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Аналіз першого розділу твору.

(ТЛ) Роман.

(ЛК) Музей М. де Сервантеса Сааведри в Іспанії (Мадрид).

   

43

Особливості сюжету і композиції твору. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.(ч.І, р ІІ-VІІ)

   

44

Дон Кіхот і Санчо Панса - парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. (ч. І р. XV-XXIII)

   

45

«Донкіхотство». Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Популярність вічних образів до сьогодні. (ч. І, р. XXXIII-LII)

(ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ

   

46

Контрольна робота № 4 з теми: «Література Відродження».

   

47

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).

(ЛК) Бароко в різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика, паркове мистецтво та ін.).

(УС) Бароко в Україні

   

48

Луїс де Гонгора-і-Арготе. «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного  життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.

(ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський)

   

49

ДжоннДонн (1572-1631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене.»,).Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.

   

50

ПЧ № 3. Бунін І. О. «Красуня»

   

51

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

(ЛК) Класицизм у різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика та ін.).

   

52

Мольєр (1622-1673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.

   

53

Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

(ТЛ) Комедія.

   

54

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, , Клеонт) Засоби комічного (гумор, іронія)

(ТЛ)Сатира. Поглиблення понять про гумор, іронію.

(ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден – Клеонт ).

   

55

Основні образи комедії (граф Дорант, графиня Дорімена) Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).

(ТЛ) Сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.

(ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден – Дорант)

   

56

Контрольна робота № 5 з теми: «Література бароко і класицизму».

   

57

Тенденції літературного процесу ХХ-ХІ століття. Огляд - презентація.

   

58

Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

(ТЛ) Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча.   

   

59

Значення алегоричних образів-символів.

(ТЛ) Поглиблення понять про метафору, алегорію.

   

60

Філософський зміст твору. Сенс подорожі Маленького принца Всесвітом.

   

61

ПЧ № 4. Дж. Апдайк. «Завтра, завтра, завтра».

   

62

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті.

(ТЛ) Алегорія.

   

63

Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана

   

64

Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.

   

65

Марина Аромштам(нар. 1960).«Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ.

   

66

Моральні проблеми (сімейні драми, перше кохання, конфлікти батьків і дітей, пошуки шляху в житті та ін.) та їхнє осмислення у творі.

   

67

РМ № 4. Письмовий твір-роздум «Прагнути до високої мети-уже початок успіху».

   

68

Контрольна робота № 6 з теми: «Література ХХ-ХІ століття».

   

69

Узагальнення вивченого. Літературна вікторина «Парад літературних героїв».

   

70

Узагальнення вивченого. Літературна вікторина «Твори та їх автори».

   
Переглядів: 1278 | Додав: slenggrant | Теги: Календарно-тематичне планування уро | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
slenqqrant
Соціальні мережі
Пошук
Календар
«  Вересень 2016  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2025
    Сайт управляється системою uCoz