Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 26.06.2025, 04:04

Сайт вчителя зарубіжної літератури-Крижановської Т.Я.

Меню сайту
Російська мова
Материал с Інтернета [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2016 » Вересень » 20 » Календарно-тематичне плануваня із зарубіжної літератури 5 клас (за новою програмою)
20:45
Календарно-тематичне плануваня із зарубіжної літератури 5 клас (за новою програмою)

Календарно-тематичне плануваня із зарубіжної літератури

5 клас (за новою програмою)

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин ( з них  5 годин на контрольні роботи)

Календарне планування

 

К-ть

год.

Дата

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги

до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

(за розділами)

1

1

 

ВСТУП (2)

Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.

 

Учень (учениця):

розуміє значення світової літератури в сучасному житті людини й людства;

визначає різновиди та характерні риси фольклорних творів (малих жанрів);

знає поняття  «фольклор», «прислів’я», «приказка», «загадка», «пісня», розрізняє їх за будовою і художніми особливостями;

наводить приклади і розкриває значення (пряме і переносне) 2-3-х прислів’їв, приказок, загадок, пісень; 

розкриває національну специфіку і загальнолюдський зміст фольклорних творів (малих жанрів) різних народів;

демонструє на прикладі самостійно прочитаних творів вплив фольклору на літературу;    

встановлює подібність прислів’їв, приказок, загадок, пісень різних народів (у тому числі з використанням іноземної мови).   

 

2

1

 

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

Теорія літератури (ТЛ). Світова література, фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

Література і культура (ЛК). Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей.

Україна і світ (УС). Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості.

Елементи компаративістики (ЕК). Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту).

3

1

 

КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ (16)

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень (учениця):

виразно читає тексти казок; 

визначає головну думку прочитаного;

переказує тексти казок  (окремі фрагменти й цілісно);

висловлює враження і власне ставлення до подій творів;

дає характеристику казкових персонажів, оцінює їхні вчинки, моральні якості;

називає основні ознаки фольклорної і літературної казки, демонструє їх прикладами із прочитаних творів;

виявляє елементи  будови казок (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги, повтори та ін.);

розкриває гуманістичний зміст казок, моральні цінності, втілені в них;

 

 

 

 

 

знає визначення понять «антитеза», «алегорія», вирізняє їх у прочитаних текстах, розкриває значення антитези й алегорії у казках;

 

 

 

 

розуміє поняття «автор літературного твору»;

розкриває національний колорит народних і літературних казок, окремі засоби його створення (деталі побуту, національні образи, мовні засоби та ін.);

називає відомих збирачів і авторів казок (Ш. Перро, брати Я. і В. Грімм, О. Пушкін та ін.); 

знає твори мистецтва, в яких втілені казкові образи й сюжети (живопис, музика, мультиплікація, кіно тощо), виявляє особливості інтерпретації казкових образів і сюжетів у різних видах мистецтва;   

порівнює українські та зарубіжні народні казки, встановлює в них окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови та ін.);

називає імена 2-3-х українських  письменників – авторів  літературних казок, їхні твори, а також імена 2-3-х відомих українських перекладачів    зарубіжних казок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ТЛ) Антитеза, алегорія, автор, початкові поняття про оригінал і переклад.

(ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

(УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик; Фарбований Шакал – Фарбований Лис та ін.).

(ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їх українськими перекладами. 

 

 

 

4

1

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

5

1

 

Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя). Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро. Національний колорит японських казок.

 

6

1

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

7

8

2

 

Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

 

9

10

11

3

 

Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти» (1 за вибором учителя). Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.

 

12

 

 

 

 

 

13

14

15

1

 

 

 

 

 

3

 

Позакласне читання. Російські народні казки. „Василиса Прекрасна”, „Іван-селянський син і Чудо-Юдо”, „Царівна-жаба” та ін. ( 1-2 за вибором вчителя)

 

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про рибака та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» (1 за вибором учителя). Робота над ідейно-художнім змістом «Казки про мертву царівну і сімох богатирів. Перемога справжньої краси над заздрощами та підступністю. Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості

О. Пушкіна. Система образів. Автор.

16

17

2

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875).  «Соловей», «Непохитний олов’яний солдатик», «Дикі лебеді»  (1 за вибором учителя). Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»; соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».  Боротьба добра і зла в казці «Дикі лебеді».

 

18

19

2

 

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

 

20

1

 

Позакласне читання. А.ЛіндгренПеппі Довгапанчоха

21

1

 

Розвиток  усного мовлення. Складання казки (оповідання) за  прислів’ям.

 

22

1

 

Контрольна  робота. Тест або комбінована контрольна робота з тем „ Вступ. Казки народів світу”

23

24

2

 

ПРИРОДА І ЛЮДИНА (10)

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). 

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

 

Учень (учениця):

виразно читає і емоційно сприймає віршовані й прозові твори;

дає визначення термінів «тема», «ідея», розкриває їх у прочитаних творах, наводить відповідні цитати;

знаходить у творах описи природи (пейзажі), розкриває їх емоційне забарвлення, роль у тексті;

 

 

визначає ставлення автора до світу природи, знаходить і коментує  відповідні цитати;

 

 

 

дає визначення понять «епітет», «метафора», вирізняє їх у прочитаних текстах, встановлює роль у розкритті авторського задуму;

 

встановлює специфіку літературного пейзажу порівняно з іншими творами мистецтва (живопису, музики);

виявляє зв'язок із фольклором прочитаних літературних творів на рівні окремих образів, художніх засобів, жанрових рис (пісня). 

 

(ТЛ) Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. 

(ЛК) Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

(УС) Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів  про природу.

(ЕК) Елементи фольклору в літературних творах про природу

25

1

 

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

 

26

1

 

Виразне  читання напам’ять поезій Генріха Гейне  «Задзвени із глибини…» та Йоганна Вольфганга Гете «Нічна пісня подорожнього»

 

27

28

2

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап», «Лобо», «Доміно» (1 за вибором учителя).

Робота над змістом твору.

 

29

1

 

Авторські спостереження за світом природи.

 

30

1

 

Утвердження любові до всього живого. Любов Лобо до Бланки

31

32

2

 

Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору. 

 

33

 

 

 

34

1

 

 

 

1

 

Розвиток письмового мовлення. Твір-характеристика  персонажа за простим планом

 

Контрольна робота з теми „Природа і людина” Відповіді на запитання або літературний контрольний диктант

35

1

 

СВІТ ДИТИНСТВА (10)

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра».

 Світ дорослих і світ дітей у повісті.

 

Учень (учениця):

виразно читає (в тому числі по «ролях», коментоване читання) фрагменти текстів;

має початкові уявлення про «сюжет» (як художню  послідовність подій);

називає елементи сюжету (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка), визначає їх у творах;

розповідає про основні події прочитаних творів Марка Твена і Е. Портер;

переказує окремі розділи (фрагменти) прозових текстів;

знає і розуміє поняття «портрет», визначає у тексті портрети персонажів;

характеризує образи персонажів, дає оцінку їхнім  моральним якостям, вчинкам;

визначає окремі художні засоби створення образів персонажів (портрет, вчинки, мова, ставлення до інших тощо);

має початкові уявлення про поняття «повість», «роман», розрізняє їх жанрові ознаки на прикладі прочитаних творів;

порівнює образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна, Тома Сойєра і Поліанни, визначає схожість і відмінність між ними (на рівні рис характеру);

знає українських перекладачів творів М. Твена і Е. Портер, порівнює оригінали й переклади творів у фрагментах (за умови володіння іноземною мовою).

(ТЛ) Портрет.  Початкові поняття про сюжет, повість, роман.

(ЛК) Втілення сюжетів творів Марка Твена і Е. Портер у  кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.

(УС) Українські перекладачі творів Марка Твена, Е.Портер.

(ЕК) Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Поліанна.  

36

1

 

Том Сойєр і  Гекльберрі Фінн.

 

37

1

 

Ставлення автора до своїх героїв

 

38

39

2

 

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

 

40

41

2

 

Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна».

 Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

 

42

1

 

Поліанна та її друзі.

 

43

1

 

Художні засоби розкриття образу Поліанни.

 

44

1

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

 

45

1

 

Розвиток письмового мовлення. Написання вітального слова на честь літературного героя

 

46

1

 

Контрольна робота з теми „Світ дитинства”. Твір

 

47

1

 

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (7)

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див».

 Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

 

Учень (учениця):

знає основні відомості про письменника Л. Керрола, переклади його книг;

розповідає про творчу історію книги «Аліса в Країні Див»;

переказує зміст основних епізодів твору Л. Керрола;

описує і характеризує образ Аліси, а також персонажів, що її оточують;

визначає  ознаки казки й повісті у творі Л. Керрола;

виявляє особливості художньої мови повісті-казці «Аліса в країні Див» на підставі фрагментів оригіналу (за умови володіння іноземною мовою) або на підставі перекладу;

дає визначення поняття «фантастика», виявляє фантастичні елементи у творі Л. Керрола;

розуміє особливості розвитку сюжету в ліричному творі М.І. Цвєтаєвої (як плин почуттів, спогадів, роздумів, образів);

характеризує образ ліричної героїні вірша М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці», світ її захоплень;

розповідає про свої улюблені книги, мистецькі уподобання.  

 

(ТЛ) Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш.

(ЛК) Втілення сюжету повісті-казки Л. Керрола «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).

(УС) Переклади й видання книг Л. Керрола.

(ЕК) Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Л. Керрола «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі. 

48

49

50

3

 

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

 

51

52

2

 

Персонажі, які оточують героїню.

 

53

1

 

Особливості художньої мови твору.

 

54

1

 

Розвиток усного мовлення. Усний переказ епізоду із твору

 

55

1

 

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

56

57

2

 

Позакласне читання. Керролл Л. „Аліса в Задзеркаллі”

 

58

1

 

Контрольна робота з теми „Сила творчої уяви”. Літературний диктант

 

 

 

 

 

59

60

 

 

 

 

2

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА (9)

У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ

 (1-2 твори за вибором учнів і вчителя)

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

 

 

 

 

 

Учень (учениця):

називає імена популярних сучасних письменників, їхні твори для дітей;

переказує близько до тексту зміст прочитаних творів;

розкриває особливості сюжету;

визначає актуальні ідеї творів;

характеризує образи персонажів у їхніх вчинках, ставленні до інших;

висловлює власне судження щодо подій і вчинків героїв;

розрізняє поняття «персонаж» (як втілення загального в конкретному, дійова особа у творі) і «герой» (персонаж із яскравими індивідуальними рисами, рушій сюжету, центр  твору), розкриває специфіку їх зображення у прочитаних творах;

зіставляє образи дітей класичної і сучасної літератури (прочитаних протягом року);

розповідає про свої улюблені твори сучасної літератури, пояснює, чому саме вони привернули увагу;

знає сучасні літературно-художні видання для дітей, характеризує їх цілісно і в окремих частинах – рубрики, окремі твори, ілюстрації та ін.

(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору.

(ЛК) Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.

(УС) Сучасні дитячі літературно-художні видання (журнали, газети тощо).

(ЕК) Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.

 

61

62

2

 

Доброта і щирість головного героя.

 

63

64

65

66

67

5

 

Туве Янсон (1914-2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця» (1 за вибором). Життя і творчість фінської художниці і казкарки. Робота над змістом казки. Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

 

 

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. 

 

68

1

 

Контрольна робота з теми „У колі добрих героїв”. Тест

69

1

 

Резервний час. Із сучасної літератури (За вибором учнів і вчителя)

Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»

Екгольм Я.У. «Людвігові хитрому – ура! ура! ура!»

Маар П. «Пан Белло і блакитне диво», «Що не день, то субота», «Китобус, або Нові цятки для Суботика» (1-2 за вибором)

Стронґ Дж. «Кімнатні пірати», «Розшукується ракета на чотирьох лапах», «Гармидер у школі» (1-2 за вибором)

 

70

1

 

ПІДСУМКИ (2)

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Літературне свято „Землю прикрашає казка”. Презентація проекту „Бал літературних героїв”

 

Учень (учениця):

знає імена авторів і відомих українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;

розкриває ідейно-художній зміст прочитаних творів;

виявляє набуті вміння й навички елементів аналізу та інтерпретації окремих компонентів тексту (сюжету,  персонажів, художніх особливостей тощо);

демонструє вміння (елементарне, початкове) зіставляти (з використанням іноземної мови, яку вивчає) оригінали й переклади творів на окремих рівнях – тематики, образів, мовних особливостей та ін., а також порівнювати твори різних видів мистецтва.

 

 

 

Для вивчення напам’ять

Й. В. Гете. «Нічна пісня подорожнього»

Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»

 

 

Переглядів: 834 | Додав: slenggrant | Теги: Календарно-тематичне плануваня із з | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
slenqqrant
Соціальні мережі
Пошук
Календар
«  Вересень 2016  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2025
    Сайт управляється системою uCoz